Geniz Eti Hastalıkları

Geniz eti bademciklere benzer şekilde görev yapan ancak gözle görülmesi mümkün olmayan lenfoid dokudur. Bu doku bağışıklık sistemi organlarımızın bir parçasıdır. Endoskopik burun içi muayene ile geniz eti görülebilmekte ve geniz eti hastalıkları bu şekilde teşhis edilebilmektedir.

Geniz eti hastalıkları; geniz eti büyümesi, geniz eti iltihabı olarak karşımıza çıkar. Özellikle çocuklarda yaygın olarak görülebilen bu hastalıklar tedavi edilmediğinde önemli sağlık problemlerine yol açmaktadır. Bu nedenle büyüyen ya da iltihaplanan geniz eti bağışıklık sistemine fayda sağlamaktan çok zararlı bir doku haline gelmektedir.

geniz eti hastalıkları

Geniz Eti Büyümesi

Genellikle çocuklarda ilk 6 yaşa kadar geniz eti büyümesi görülebilmektedir. Sigara dumanına maruz kalmak, kalabalık bir ortamda yaşamak, genetik yatkınlığın olması, kirli hava ve allerjen içeren ortamlarda bulunmak geniz eti büyümesine yol açabilen faktörler arasında sayılabilir.

Geniz Eti Büyümesi ve İltihabı Belirtileri

• Burun tıkanıklığı, ağzı açık uyuma ve ağızdan nefes alma,
  • Genizden konuşma,
  • Horlama,
  • Uyku kalitesinin düşmesi, sık sık uyanma ve uyku apnesi,
  • Sırt üstü uyurken nefeste tıkanma hissi,
  • Ağız kokusu,
  • İdrar kaçırma,
  • Diş eti hastalıkları,
  • Orta kulak iltihabı (tekrarlayan)

Geniz Eti Tedavisi

Geniz eti iltihaplanması durumunda öncelikle antibiyotik tedavisi uygulanmaktadır. Ancak iltihabın tipi değerlendirilmelidir. Hastalık uygulanan antibiyotik tedavisine cevap vermediği durumlarda geniz eti koruyucu bir doku olmaktan ziyade zarar veren bir doku haline gelmekte bu nedenle cerrahi yöntemlere başvurmak gerekebilmektedir.