Burun Tıkanıklığı

Burun tıkanıklığı çeşitli sebeplerle meydana gelen tıbbi bir belirtidir. Burun tıkanıklığına burundaki anatomik bozukluklar veya farklı etkenlerle oluşan iltihaplar sebep olabilmektedir.

Nazal septum deviasyonu, burun eti ve geniz etinde meydana gelen şişme burnun tıkanmasına yol açan en sık karşılaştığımız etkenlerdir. Bunun yanı sıra nezle, soğuk algınlığı, grip, sinüzit gibi çeşitli hastalıkların en yaygın belirtisi olarak karşımıza çıkar.

burun tıkanıklığı

Burun Tıkanıklığı Nasıl Geçer?

Burun tıkanıklığının kalıcı bir şekilde geçirilebilmesi için öncelikle burun tıkanıklığına yol açan etkenin ve hastalığın saptanması gerekir. Belirtiye sebep olan hastalık teşhis edilmeden yalnızca burun tıkanıklığını geçirmeye yönelik tedaviler anlık ve geçici çözümler sunar. Bu tedavilerin etkisi geçtiğinde hasta, burnu tekrar tıkanarak, rahatsızlık hissi yaşamaya devam edecektir.

Nezle, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklar tedavi edildikten sonra burun tıkanıklığı da hastalıkla birlikte geçmektedir. Ancak burun tıkanıklığı kronik olarak devam ediyorsa, burun anatomisinde yapısal bir bozukluk, kronik sinüzit, burun kemiğinde eğrilik vb. etkenler üzerinde durulmalıdır.

Burun kemiğinde eğrilik tıkanıklığa sebep olarak yaşam kalitesini düşürüyorsa cerrahi yöntemle eğrilik düzeltilmeli, burun ameliyatı yapılmalıdır.

Burun eti büyümesi sebebiyle oluşan tıkanıklıklarda genellikle ilaç ve sprey ile tedavi sağlanabilmektedir. Ancak bazı hastalarda burun etinin cerrahi operasyon ile alınması gerekebilmektedir. Her iki durumda da burun ameliyatı yapılmakta, hasta isterse aynı zamanda burun estetik ameliyatı da yapılabilmektedir.

Burun Tıkanıklığının Olumsuz Etkileri

Burun tıkanıklığı yaşayan insanlar geceleri uyurken horlama, uyku apnesi gibi şikayetlerden yakınırlar. Burnun tıkanması sebebiyle nefes alabilmek için ağız açık uyumak zorunda kalınır. Bu durum da horlama, ağız kuruluğu gibi diğer sorunları beraberinde getirir. Genellikle bu problemleri yaşayan hastalar kaliteli bir uyku uyuyamadığı için güne yorgun başlamaktadır.

Günlük hayatı da olumsuz etkileyen burun tıkanıklığı küçümsenmemeli ve en kısa zamanda KBB uzmanına danışılmalıdır. Burun tıkanıklığına sebep olan hastalık ya da tıbbi rahatsızlık teşhis edilmeli ve tedaviye en kısa zamanda başlanmalıdır.