Baş Dönmesi

Baş dönmesi tek başına bir hastalık olarak ele alınmasından ziyade çeşitli hastalıkların belirtilerinden birisi olarak karşımıza çıkabilmektedir. Nörolojik hastalıklar, kulak ile ilgili rahatsızlıklar yaygın olarak baş dönmesiyle kendini gösterebilmektedir. Bunun yanı sıra bazı baş dönmesi vakaları; geçicidir ve endişe edilmesi gereken bir durum olmayabilir. Ancak mutlaka sebebi araştırılmalı ve hekim muayenesi olmadan karar verilmemelidir.

Yorgunluk, kan şekerinin düşmesi, stres, viral enfeksiyon, araç ya da deniz tutması ve birtakım psikolojik etkenlerle de ortaya çıkabilmektedir.

baş dönmesi

Baş Dönmesinin Sebepleri

Baş dönmesi aşağıdaki sebeplerle görülebilen belirtilerden birisidir.
Tüm bu sebeplere yol açan durum ortadan kalktığında şikayet de kendiliğinden geçebilmektedir:

• Viral enfeksiyonlar
  • Stres ve psikolojik denge bozuklukları
  • Araç ya da deniz tutması
  • Gün içinde aşırı yorulma
  • Kan şekeri düşüklüğü
  • Tansiyon düşüklüğü

Ancak bazı durumlarda baş dönmesi beyin damarlarında tıkanma, tümör ya da beyin içi kanamaların belirtisi olarak ortaya çıkmaktadır. Nörolojik sebeplerle ortaya çıkan baş dönmesi bir hastalığın altta yatan nedeni olabilir. Bu nedenle şikayetler sürekli tekrar ediyorsa en kısa sürede hekime başvurulmalıdır.

Baş dönmesi kulağa bağlı hastalıkların habercisi de olabilir. Kulak içi kristallerin oynaması ile meydana gelen vertigo denge kaybına yol açmaktadır. Bunun yanı sıra Meniere hastalığı; işitme kaybı, kulakta çınlama, dolgunluk hissi ve baş dönmesi atakları ile kendini gösteren bir hastalıktır. Hastalığın sebebi iç kulaktaki sıvıların dengesizliğidir.

Baş Dönmesi Tedavisi

Kulağa bağlı nedenlerden Meniere hastalığı kulaktaki dolgunluğu giderecek ilaç tedavisi ile giderilebilmektedir. Bunun yanı sıra farklı sebeplerle de baş dönmesi oluşabiliyor. Bu nedenle tedavi altta yatan sebeplere yönelik olmaktadır. Multidisipliner bir bakış açısı ile yaklaşılarak tüm tetkiklerin yapılması ve doğru teşhise bu şekilde ulaşılması çok önemlidir. Dolayısıyla baş dönmesi tedavisi için öncelikle altta yatan sebep araştırılmalıdır. Baş dönmesi bir hastalık değil, bir hastalığa ya da farklı bir etkene bağlı oluşan belirtidir. Halk arasında çok önem verilmeyen bir belirti olmakla beraber altta ciddi sebepler yatıyor olabilir. Bu nedenle mutlaka hekime başvurulmalı ve sebebi araştırılmalıdır.

KBB Hastalıkları ile ilgili diğer yazılarımıza da göz atmak ister misiniz?

KBB Hastalıkları
Özet
Konu
Açıklama
Baş dönmesi sebepleri nelerdir? Baş dönmesi hangi hastalıkların habercisidir? Baş dönmesi tedavisi ve bilinmesi gerekenleri sizler için derledik.
Yazar
Yayıncı