Bademcik İltihabı

Bademcik tıp dilinde tonsil olarak adlandırılırken, bademcik itihabı ise tonsilit olarak adlandırılmaktadır. Bademcil iltihabı yaygın olarak 2 yaş ve üzeri çocuklarda görülürken yetişkinlerde de görülebilen bir hastalıktır.

Bademcik bağışıklık sisteminin bir parçası olarak hastalıklara ve enfeksiyonlara karşı koruma sağlayan bir dokudur. Bademcik iltihabı bu dokunun enfekte olmasıdır.

Bademcik İltihabı Belirtileri

Bademcik iltihaplanması grip, nezle gibi hastalıklarla birlikte seyredebilir. Bu nedenle belirtileri de benzerlik gösterir. Aşağıda yaygın belirtiler yer almaktadır. Bu belirtiler hastadan hastaya farklılık göstererek bazı hastalarda hepsi bazı hastalarda ise bir kaçı görülebilmektedir.

• Yüksek ateş ve titreme
  • Yutma güçlüğü
  • Ses kısılması ya da ses değişikliği
  • Kulak ve/veya baş ağrısı
  • Kusma
  • Halsizlik
  • Boğaz ağrısı
  • Boğazda kuruluk hissi
  • Boğaz ve bademciklerde şişlik
  • Bademciklerde beyaz – sarı lekeler
  • Boyun lenflerinde şişlik

Bademcik İltihabı Tedavisi

Bademcik iltihabı tedavisi hastalığın akut ya da kronik olmasına göre değişkenlik gösterir. Akut tonsilit (bademcik iltihabı) antibiyotik ile tedavi edilebilir. Viral bademcik iltihaplarında ise antibiyotik kullanımına gerek kalmamaktadır. Ancak beta mikrobuna bağlı iltihap söz konusu ise hekim hastaya uygun olabilecek bir antibiyotik reçete edebilir. Burada önemli olan nokta hastanın hekim kontrolü dışında antibiyotik kullanmamasıdır. Mutlaka hekime başvurulmalı ve gerekli ise hekimin önerdiği ilaçlar kullanılmalıdır.

Akut tonsilit eğer sürekli tekrarlarsa kronik tonsilite dönüşmüştür. Bu tür durumlarda hasta çok sık bademcik enfeksiyonu geçirmekte ve bu durum uyku apnesi, nefes tıkanması gibi şikayetlere yol açabilmektedir. Kronik tonsilit bir başka deyişle kronik bademcik iltihaplanması tedavisi için cerrahi yöntemlerle bademciklerin alınması gerekebilmektedir.