Allerjik Rinit

Allerjik rinit nedir ve belirtileri nelerdir? Burun iç kısmındaki mukoza denilen dokunun iltihabi reaksiyonu rinit olarak adlandırılır.

Allerjik rinit ise ortamdaki herhangi bir allerjenin, nefes alındığı sırada, burnun iç yüzeyine yapışması ve kişinin burun mukozasında bu maddeye karşı hassasiyet oluşmasına bağlı iltihap durumudur. Mikrobik bir iltihap değildir, ancak hastada bir çok şikayete sebep olmaktadır.

alerjik rinit

Allerjik Rinit Belirtileri Nelerdir?

Yaygın Belirtiler

• Hapşırma
  • Gözlerde ve burunda kaşıntı
  • Burun tıkanıklığı ve burun akıntısı

Diğer Belirtiler

• İşitme problemleri
  • Öksürük
  • Boğaz ağrısı
  • Gözlerde yanma.

Allerjik rinit belirtileri daha çok bahar aylarında kendini göstermektedir. Ancak bazı kişilerde tüm sene etkisini gösterebiliyor. Mevsimsel şikayetler çoğunlukla çim, ağaç, çiçek ve yabani ot polenleri ile atağa geçiyor. Yıl boyu şikayetleri olanlarda ise ev tozu, küf mantarları, hayvan tüyü gibi allerjenler etki ediyor.

Allerjik Rinit Tedavisi

Tedavide öncelikli olarak rinite sebep olan allerjenlerden mümkün olduğunca uzaklaşmak gerekiyor.

Allerjenlerden uzak durmak için neler yapılabilir?

• Klima filtrelerini düzenli değiştirmelisiniz.
  • Hayvan tüyüne karşı alerjiniz olduğunu tespit ederseniz, mümkün olduğunca uzak durmalısınız.
  • Evde kullandığınız yorgan, yastık, halı gibi eşyaların malzemesi yün ya da kuş tüyü olanları yerine sentetik olanlarını tercih etmeniz faydalı olacaktır.
  • Polen mevsimlerinde pencerelerinizi mümkün olduğunca kapalı tutmalısınız.
  • Evinizin içindeki bitkileri azaltın ve özellikle uyuduğunuz yerde bulundurmayın.

Allerjik rinit ilaç ya da aşı ile tedaviye yanıt veren şikayetleri gerileyebilen bir hastalıktır. Hangi tedavinin daha etkili olacağı konusu ise allerjinin altta yatan sebepleri, hastanın yaşı, hastalığın derecesi gibi etkenlere göre değişmektedir. En uygun tedavi için hekim muayenesi ve bazı tetkiklerin yapılması gerekmektedir.